مبنای عمل ما در مدارس سما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

گردهمایی روسا و دبیران شورای نظارت و هماهنگی استان­ها ۲۳ تیرماه ۹۷ در اردبیل آغاز شد.


دکتر منظری توکلی با قدردانی از روسای واحدهای دانشگاهی، روسای شوراهای نظارت و هماهنگی استان ها و روسای سما واحدها که در این نشست شرکت کرده اند سخنان خود را آغاز کرد.
به گزارش روابط عمومی سما، رئیس سازمان سما در رابطه با محورهای مهم این نشست در دانشگاه و بالاخص سما گفت:«امروز در  مدارس سما ما مبنای عمل را سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرارداده ایم و در بخش بعدی آن ضرورت نیروی انسانی کارآمد مجموعه سماست که بایستی معاونان به سرعت بازنگری در نیروهای مدارس داشته باشند و به منظور به روزرسانی این نیروهای آموزشی به ضرورت آموزش توجه خاص شود.»


وی با تاکید به ضرورت تفویض اختیار به استان ها و مدارس به منظور حذف بوروکراسی اداری گفت:«حوزه ستادی از طریق سامانه ­سپاری، نظارت را انجام خواهد داد و بخش اعظم فعالیت های سما در واحدها باید بر روی فرآیند تصویب رشته ها با استفاده از پسفوردهای شش­گانه باشد؛ ضمن این که به روزرسانی سامانه آموزشکده ها و مدارس به منظور رسیدن به هدف سامانه سپاری بسیار مهم است.»
دکتر توکلی با اشاره به راه اندازی مجتمع های آموزشی نمونه با توجه به موقعیت های بومی در مناطق گفت:«با ایجاد این مجتمع ها در استان ها به صورت پایلوت می توان در آینده از آن به عنوان الگو استفاده کرد.»

ایشان مدارس ورزش و هنرستان های فنی و حرفه ای را به عنوان نمونه ای از این الگوها نام برد. رئیس سازمان سما با اشاره به راه اندازی مرکز تربیت معلم تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:«با توجه به بحران کمبود معلم و رشد و افزایش جمعیت دانش­ آموزی تا سال ۱۴۰۴ ، مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با عنایت به امکانات و فضاهای مناسب در کل کشور صلاحیت این که بتواند معلمان آینده را تربیت کند را داراست و بر اساس یک ماده قانون اساسی، دانشگاه فرهنگیان به عنوان تنها مرجع تربیت معلم میتواند این کار را برون سپاری کند و مجموعه دانشگاه آزاد و سازمان سما صلاحیت تائید شده را دارا می­ باشد.»

معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما در بخش درآمدزایی به تفاهم نامه با نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و آخرین مصوبه کمیته همکاری وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت:«در بحث تفاهم نامه با نیروی زمینی ارتش همه استان ها می­ توانند از آن بهره برداری کنند و با ایجاد هنرستان های فنی و حرفه ای جوار دانشگاه می­توان در بحث درآمدزایی به خودکفایی رسید.»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *