تاکید بر “برخط شدن مدارس” در دهمین جلسه ستاد مرکزی آموزش غیر حضوری سما

به گزارش روابط عمومی سما، بختیاری دبیر و سمیرا بورقانی عضو ستاد، گزارشی از مصوبات جلسات پیشین و اطلاعاتی که از ظرفیت مدارس به منظور برخط شدن جمع آوری کرده بودند، را ارائه نمودند.
دکتر آزادیان رئیس ستاد، ضمن تأکید بر برخط شدن مدارس، در مدت زمان باقیمانده و ظرفیت­های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی نکاتی را در این خصوص یادآور شد و از اعضاء خواست تا ضمن بررسی تمامی ابعاد برخط شدن کلاس­های درسی مدارس سما، از طریق سامانه­ ی “دان” ، بخشنامه­ ای با همین مضمون تهیه تا به تمامی مدارس سما ابلاغ شود.
وی هدف گذاری دقیق در مسیر برخط شدن مدارس را ضروری و مهم برشمرد و گفت:«حداقل ۴۰۰ مدرسه می بایست در فرصت باقی مانده برخط شوند.»
اصلاح اعضای ستاد آموزش­ های غیرحضوری  سما در استان­ها و استقرار کمیته ­های پشتیانی در مدارس از دیگر نکاتی بود که دکتر ازادیان در این جلسه به آنها اشاره کرد.
در این جلسه همچنین مقرر شد به جهت هماهنگی امور مربوط به برخط شدن مدارس در سامانه ­ی “دان”، کارشناسان امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دبیرخانه­ ی شورای نظارت و هماهنگی (سما) استان­ها به عنوان عضو به ستاد آموزش غیرحضوری (سما) استان­ ها اضافه شوند و در معاونت­ های آموزش­های عمومی و مهارتی  سما واحدها کارشناس آموزشی معاونت و در مدارس افرادی که به آموزش­ های غیرحضوری آشنا می­باشند و امور مربوط به پرتال جامع را انجام می­دهند به عنوان کمیته­ های پشتیانی درنظر گرفته شوند.
در ادامه ریاست ستاد، نکاتی را درخصوص برگزاری دروس عملی رشته­ های دایر در آموزشکده­ ها از طریق سامانه ­ی LMS دانشگاه اعلام و از اعضای ستاد خواست تا ضمن بررسی تمامی ابعاد اجرای آن، بخشنامه­ ای در این خصوص تهیه تا به تمامی آموزشکده­ های سما ابلاغ شود.
در خاتمه، بختیاری گزارشی از تعداد برگزاری کلاس­های غیرحضوری، میزان مشارکت دانشجویان و اساتید در کلاس­ها ارائه نمود و ضمن تشکر از زحمات همکاران و اعضای ستاد استانی و آموزشکده­ ها، ارائه ­ی گزارش­ها در موعد مقرر را از ایشان خواستار شد.
دهمین جلسه ستاد مرکزی آموزش غیر حضوری سما در روز جمعه تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه به صورت ویدئوکنفرانس با موضوع “بررسی آموزش­های غیرحضوری در مدارس  و آموزشکده­ های سما” برگزار  شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *